Borås Energi och Miljö arbetar med Prisdialogen tillsammans med ett antal kundrepresentanter.
Kunderna som ingår i samarbetet är CA-fastigheter, Bostäder i Borås, Västfastigheter, Riksbyggen, Fristadsbostäder AB och Lokalförsörjningsförvaltningen. Tillsammans utgör de ungefär 30 procent av de totala fjärrvärmeleveranserna i Borås.
Syftet med dialogen är att beskriva vad som påverkar prisjusteringarna för fjärrvärme, men också för att ge en tydligare bild av hur prissättningen kommer att se ut i framtiden.
– I dagsläget har vi ett pris för nästa år och var vi ska ligga prismässigt de två kommande åren. Våra kunder har fått en bättre insyn i vad som ligger bakom när vi sätter våra priser och vi har fått insyn i hur deras verksamheter fungerar, säger Jonas Holmberg som är marknadschef på Borås Energi och Miljö.
Bostäder i Borås menar att dialogen är viktig för det långsiktiga arbetet i bolaget.
– Vi vill ha stabila förutsättningar för fjärrvärmepriserna eftersom det är en så stor del i vår driftkostnad. Nu kan vi känna oss trygga i att prisbilden är balanserad med kostnaderna i stort i samhället, säger Bengt Engberg, vd på Bostäder i Borås.
När vi nu är medlem och godkänd i Prisdialogen är det en bekräftelse på att Borås Energi och Miljö för 2017 år har följt Prisdialogens särskilda process för dialog med kunder och kundombud om prisändringar. Det är också ett uttryck för att Borås Energi och Miljö AB i enlighet med Prisdialogens syfte arbetar för att åstadkomma en rimlig, förutsägbar och stabil prisutveckling, för att därigenom stärka fjärrvärmekundernas ställning på värmemarknaden.
020-97 13 00
Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.
Besöksadress: Västerlånggatan 10 (kontor) | Postadress: Box 1713, 501 17 Borås | Fakturaadress: Box 902, 501 10 Borås | Org.Nr: 556527-5590 | © Copyright 2016 Borås Energi och Miljö