Start

Med anledning av Corona/Covid-19

Bästa kund och boråsare

Vi följer noga information och råd från myndigheter om aktuellt läge om Coronaviruset och Covid-19 och dess utveckling. Sedan i slutet på februari har bolagsledningen tillsammans med medarbetare aktivt arbetat med att vara väl förberedda på olika scenarier av händelseutvecklingen.

Borås Energi och Miljö ansvarar för samhällsviktig infrastruktur i Borås. Vi producerar och distribuerar dricksvatten, fjärrvärme, renar avloppsvatten och samlar in hushållsavfall. Vi sätter alltid säkerhet och omtanke om våra kunder och medarbetare högst. Bolaget har vidtagit ett flertal olika åtgärder för att säkerställa att boråsarnas infrastruktur ska fungera även framöver, till exempel:

Personal som har möjlighet arbetar hemifrån för att förebygga intern smittspridning.

Minimering av fysiska möten och övergång till digitala möten.

Inga fysiska möten hålls på produktionsanläggningar med drift- och underhållspersonal.

”Isolering” av våra kontrollrum för att hålla denna viktiga personalgrupp frisk.

Studiebesök i verksamheten tas inte emot tills vidare.

Förbereder inför olika scenarier för att klara en förhöjd sjukfrånvaro under en längre tid.

Våra olika affärsområden har sett över sina kritiska beroenden av bränslen, tillsatsmedel, reservdelar osv. Vi har fyllt våra lager så långt det är möjligt och kontakt hålls kontinuerligt med våra leverantörer. En risk är att vi under våren kommer få färre leveranser av svarta/vita plastpåsar. Därför levererar vi redan idag ut mindre kvantiteter av plastpåsar till kund.

Vårt Kundcenter är öppet som vanligt via 020-97 13 00, måndag-torsdag 07:30-16:00, fredag 07:30-15:00. Lunchstängt 12:00-13:00. Om du inte har några sjukdomssymtom som exempelvis feber, hosta eller andra luftvägssymtom är du även välkommen till vårt Besökscenter på Västerlånggatan 10.

Hör av er om vi kan hjälpa er med något. Ta hand om er!

Borås Energi och Miljö

Kontakta oss på Kundcenter

020-97 13 00

Mån–tors: 07:30–16:00 | Fre: 07:30-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)

Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.